پنجمین دور ستاژ تقنینی وزارت عدلیه آغاز شد

waheed
یکشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۵ - ۱۷:۵۷
.

پنجمین دور ستاژ تقنینی وزارت عدلیه طی مراسمی با حضور قانون‌پوه فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه و دیگر مقام‌های این وزارت رسماً آغاز شد. هم‌زمان با این، تالار کنفرانس‌های وزارت عدلیه نیز از سوی آقای معنوی افتتاح شد.

وزیر عدلیه در سخنرانی‌اش در این مراسم که امروز یکشنبه، 15 حمل برگزار شد، راه یابی ستاژران را در این دور ستاژ تقنینی به آن ها تبریک گفت. او همچنین از اداره همکاری‌های انکشافی ایتالیا در افغانستان به خاطر تجهیز تالار این وزارت سپاس‌گزاری کرد.

فضل احمد معنوی گفت که در این دور ستاژ تقنینی نهایت تلاش صورت گرفت تا امتحان به صورت شفاف برگزار شده و حق کسی تلف نشود. در دور پنجم ستاژ تقنینی وزارت عدلیه 130 تن جذب شده‌اند که 80 تن از طریق رقابت آزاد به آن راه یافته اند و 50 تن دیگر از ستاژران، مشاوران و کارمندان حقوقی ادارات دولتی اند.

.

وزیر عدلیه گفت که افغانستان در عرصه‌های مختلف عقب مانده و مشکلات زیادی دارد و فایق آمدن به این مشکلات علاوه بر زمان، منابع و فرصت‌ها، ضرورت به فهم و درک این نیازها و مشکلات دارد.

او تصریح کرد که ضرورت قانون‌گذاری در هر عرصه با توجه به امکان تطبیق آن محسوس است که باید به صورت مسلکی و کارشناسانه از سوی ادارات تهیه شود.

آقای معنوی افزود که کشورهای مترقی هم چیزی بیشتر از افغانستان ندارند و شاید استعدادها و منابع بیشتر طبیعی که ما داریم در بسیاری از کشورها نباشد؛ اما یکی از دلایل عقب‌مانی ما، عدم پای‌بندی و احترام به قانون است.

وی به ستاژران گفت که قانون با قدرت خود نمی‌تواند به خود جایگاه پیدا کند؛ بلکه شما جایگاهش را تعیین می‌کنید و فردا در جامعه تطبیقش می‌کنید.

.

وزیر عدلیه ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد یک تحول بزرگ در عرصه عدلی و قضایی، عرصه حقوقی، امور قانون‌گذاری و نیز در کاربرد قانون باشیم. او به ستاژران گفت که اگر مواردی که در این دور می‌آموزند را در ساحه کاری خود تطبیق کنند، بدون شک ما به سرعت شاهد یک جامعه متحول از لحاظ حقوقی و قانونی خواهیم بود.

در این برنامه، رییس عمومی انستیتوت امور قانون‌گذاری وزارت عدلیه نیز موفقیت ستاژران را تبریک گفته و هدف از این دور ستاژ تقنینی را تهیه و تسریع روند قانون‌گذاری به صورت مسلکی خواند. وی همچنان افزود که متاسفانه به دلیل محدودیت امکانات نتوانستیم تا تعداد بیشتری از کسانی را که در امتحان ستاژ تقنینی اشتراک کرده بودند، جذب نماییم.

گفتنی است که وزارت عدلیه پیش از این چهار دور ستاژ تقنینی را به صورت موفقانه به پایان رسانیده و صد‌ها دانش آموخته مسایل قانون‌گذاری را به جامعه تقدیم کرده است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS