وزیر عدلیه: خلای قانون در افغانستان وجود ندارد و اساس قوانین قران کریم و حدیث است

hayat_admin
شنبه ۱۴۰۳/۱/۱۱ - ۱۴:۳۹
.

شیخ الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه انتقاد تعدادی از کشورها مبنی بر موجودیت خلای قانون در افغانستان را در سخنرانی خویش در مراسم فراغت از دوره کلان و دستاربندی مدرسة العدالة این وزارت بی اساس خواند.

مراسم دستاربندی و فراغت فاضلان از دوره کلان حدیث روز شنبه، ۲۰ رمضان  با حضور شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه، مولوی عبدالکریم حیدر، معین مسلکی، مولوی عبدالغنی فایق، معین مالی و اداری و رؤسا مرکزی این وزارت، فارغان دوره کلان و کارمندان وزارت در مقر این وزارت برگزار شد.

در این مراسم، شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه، پیرامون موضوع صحبت نموده و فراغت فاضلان از این دوره را به آنان تبریک گفته و برای آنان آرزوی موفقیت‌های بیشتر و خدمت در راه اسلام را نمود. همچنین وی در مراسم مذکور راجع به امام بخاری (رح) و کتاب بخاری شریف صحبت نموده و افزود که در کتاب مذکور تمام احادیثی وجود دارد که برای مسلمانان نصیحت است.

او در این مراسم درباره انتقادات برخی افراد و کشورها مبنی بر این که در افغانستان قانون اساسی وجود ندارد و این خلای قانون را به وجود آورده، گفت که کتاب الله (قران کریم)، حدیث رسول الله و در مسایل اجتهادی فقه حنفی قانون اساسی ما است. او افزود که در ۵ شماره جریده رسمی که اخیراً منتشر شده، قوانین مختلف و فرامین امیرالمومنین حفظه الله تعالی چاپ شده است و در تمامی قوانین منابع آن نیز ذکر شده است.

همچنان در این مراسم، وی بر استرداد زمین های غصب شده تاکید نموده و افزود که در این زمینه قومیت، ملیت و زبان مطرح نیست و قانون بالای همه یکسان تطبیق می‌شود. وی گفت که یک تعداد اشخاصی که زمین‌های امارتی را غصب نموده انده، خود را غاصب نمی پندارند و تطبیق قانون را برای خود بی‌احترامی می‌دانند.

همچنان مولوی رکن الدین، معاون ریاست عمومی قانون‌گذاری نیز در این مراسم در باره موضوع صحبت نموده و به فاضلان تاکید کرد که با تکمیل این دروه مرتبه بزرگی را به دست آورده‌اند، و فعلاً آن‌ها در اصلاح جامعه و از بین بردن فساد موقوف اند.

شیخ الحدیث مولوی عبدالکریم حیدر، معین مسلکی وزارت عدلیه در این مراسم درباره کتاب صحیح البخاری معلومات ارایه کرده و ختم بخاری شریف را انجام داد.

در این دوره حدیث شریف که از طرف ریاست دعوت و ارشاد وزارت عدلیه از ماه شوال سال ۱۴۴۴ آغاز و آغاز شده بود و الی ماه رمضان ادامه یافتالی رمضان ۱۴۴۵ ادامه داشت، ۶ تن از فاضلان اشتراک کرده بودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۰:۱۶
Background image

برگزاری نشست شورای رهبری وزارت عدلیه

نشست شورای رهبری وزارت عدلیه روز چهارشنبه، ۲۲ شوال به ریاست شیخ‌الحدیث مولوی عبدالکریم حیدر، معین مسلکی این وزارت و با اشتراک مولوی عبدالغنی فایق، معین اداری و رییسان مرکزی وزارت عدلیه. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۲ - ۹:۱۸
Background image

از تعدادی از متقاضیان جواز فعالیت عریضه نویسی، امتحان اخذ شد

ریاست رهنمای معاملات و عریضه نویسان ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه به سلسله ارزیابی‌های قبلی اش، روز سه‌شنبه، ۲۱ شوال برنامه ارزیابی و اخذ امتحان از تعدادی از متقاضیان جواز فعالیت عریضه. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۴:۵۸
Background image

برگزاری برنامه آگاهی دهی حقوقی در مرکز اصلاح و تربیه اطفال ولایت پکتیا

آمریت مساعدتهای حقوقی ریاست عدلیه ولایت پکتیا روز سه‌شنبه، ۲۱ شوال برنامه آگاهی‌دهی حقوقی را در مرکز اصلاح و تربیت اطفال مرکز این ولایت برگزار کرد.

در این برنامه، ۱۴ تن از شاگردان. . .

BACK TO NEWS