وزیر عدلیه با مسوولان شماری از رسانه‌های کشور دیدار کرد

waheed
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۰ - ۱۵:۱۷
.

قضاوت‌پوه فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه با مسوولان شماری از رسانه‌های کشور دیدار و با آنان درباره ضرورت همکاری و هماهنگی میان رسانه‌ها و حکومت در راستای تقویت حاکمیت قانون و آگاه‌سازی مردم گفتگو کرد.

وزیر عدلیه در این دیدار که امروز چهارشنبه، 10 جدی انجام شد، از کارکرد رسانه‌ها در جهت پوشش فعالیت‌های حکومت به هدف تامین شفافیت و پاسخگویی قدردانی کرد.

او با اشاره به چالش‌های موجود فراراه برنامه‌های وزارت عدلیه در بخش قانون‌گذاری، دفاع از جایدادهای دولتی در پیشگاه محاکم، ثبت و بررسی احزاب سیاسی، نهادهای اجتماعی و رهنمای معاملات، مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران و آگاهی‌دهی حقوقی، اراده و برنامه‌های خویش را به‌منظور ایجاد اصلاحات در این بخش‌ها و تأمین عدالت ابراز کرد.

.

آقای معنوی گفت که ما با احترام به حق دسترسی به اطلاعات، در همه این عرصه‌ها پاسخگو هستیم و نیاز است رسانه‌ها نهادها را مکلف به پاسخگویی کنند. او همچنان از رسانه‌ها خواست تا نظریات اصلاحی خویش را با این وزارت شریک نموده و از اصلاحات در این وزارت حمایت نمایند.

وزیر عدلیه اضافه کرد که هر چند مسایل امنیتی یک نگرانی جدی و اولویت کشور است، اما انتظار می‌رود تا رسانه‌ها به موضوعات مربوطه به اجراآت نهادهای عدلی و قضایی و تأمین عدالت نیز اولویت بدهند.

.

مسوولان رسانه‌های کشور از برگزاری این نشست استقبال نموده و از همکاری با این وزارت اطمینان دادند. همچنان آنان در این دیدار، نگرانی‌ها، پرسش‌ها و پیشنهادهای شان را در زمینه‌های عام‌فهم سازی اصطلاحات در قوانین، شریک‌سازی قوانین در هر مرحله با رسانه‌ها، تقویت کانال‌های ارتباطی و ارایه آگاهی درباره اصطلاحات حقوقی با وزیر عدلیه شریک ساختند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۳:۱۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست‌های عدلیه و فواید عامه ولایت پکتیا

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه و ریاست فواید عامه ولایت پکتیا روز چهارشنبه، ۸ شوال در مقر ریاست فواید عامه برگزار شد.

در این نشست مسوولان ریاست عدلیه ولایت پکتیا در باره سه دوسیه مربوط. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۲۶
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت میدان وردک و تعدادی از بزرگان ولسوالی بهسود

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت میدان وردک و تعدادی از بزرگان قریه سفید دیوار ولسوالی بهسود این ولایت روز چهارشنبه، ۸ شوال در مقر ریاست عدلیه برگزار شد.

در این نشست مطیع الحق عثمان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۰:۵۰
Background image

برای ۱۹۱ تن در کابل طی یک هفته گذشته آگاهی حقوقی ارایه شده است

ریاست مساعدتهای حقوقی وزارت عدلیه برای ۱۹۱ تن طی یک هفته گذشته در شهر کابل آگاهی حقوقی ارایه نموده است.
ریاست مذکور در جریان این مدت برنامه‌های آگاهی حقوقی را در ۳ ناحیه شهر کابل برگزار. . .

BACK TO NEWS