وزیر عدلیه از ریاست عدلیه هرات بازدید کرد

waheed
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱/۱۹ - ۱۲:۱۹
.

 قانون‌پوه فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه کشور که به ولایت هرات سفر کرده از بخش‌های مختلف ریاست عدلیه آن ولایت بازدید کرد و مشکلات کارمندان و مراجعین این ریاست را شنید.

آقای معنوی در جریان بازدید از ریاست عدلیه هرات، چگونگی ثبت جمعیت‌ها و صدور جواز برای آن‌ها، تصدیق اسناد رسمی، رسیدگی به عرایض و مشکلات حقوقی مردم، ارایه مساعدت‌های حقوقی رایگان و سیستم مدیریت ثبت قضایا را بررسی کرد.

 مسوولان بخش‌های مربوط در رابطه به مشکلات شان از جمله کمبود تشکیل با توجه به حجم زیاد قضایا در این ریاست صحبت کردند.

.

وزیر عدلیه گفت که مشکل تشکیلاتی این وزارت و ریاست‌های عدلیه حل شده و در سال جاری حدود 900 بست در تشکیل وزارت اضافه شده‌است. او تاکید کرد که روند کاری در ریاست‌های عدلیه باید تسریع شود.

وی همچنین هدایت داد که برای ثبت قضایای گذشته در سیستم مدیریت ثبت قضایا کارمندان مشخص استخدام شوند و کارمندان فعلی در این بخش به کارهای روزانه و اساسی شان رسیدگی کنند. فضل احمد معنوی چگونگی وکالت مساعد را از مراجعین و متقاضیان وکالت شنید و در دیدار با وکیل مدافع زنان در باره چگونگی فعالیت‌ها و برخورد محاکم با آن‌ها صحبت کرد.

وزیر عدلیه به بخش‌های مربوطه هدایت داد تا مشکلات شان را به صورت کتبی مطرح کنند تا برای حل آن اقدامات لازم صورت گیرد.

.

 وزیر عدلیه با مراجعین ریاست عدلیه نیز از نزدیک دیدار کرد و درباره مشکلات شان و چگونگی برخورد کارمندان با آن‌ها صحبت کرد.

 او همچنین با جوانانی که مشغول سپری کردن دوره کارآموزی در این ریاست اند دیدار و درباره مشکل استخدام و اولویت دادن به آن‌ها و چگونگی آموزش‌های عملی شان صحبت کرد. وی گفت که در استخدام برای کسانی که دوره کارآموزی را سپری کرده‌اند، اولویت داده شود و نیز برای زنان فرصت ایجاد شود.

.

فضل احمد معنوی در حاشیه سفرش به ولایت هرات، در سمپوزیم بین‌المللی امیر علی‌شیر نوایی که در این ولایت با حضور مقامات دولتی و نماینده‌های شماری از کشورهای خارجی برگزار شده بود، هم اشتراک کرد.

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS