نشست کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، برگزار گردید.

waheed
یکشنبه ۱۳۹۸/۶/۱۰ - ۱۴:۴۰
.

9 سنبله 1398

این نشست به ریاست جلالتمآب دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه ج.ا.ا، پیرامون نهایی سازی گزارش سال 1397 کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، بحث در باره گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا در رابطه به وضعیت قاچاق انسان در افغانستان، فعالیت‌های انجام شده توسط این کمیسیون و تایید میکانیزم قربانیان قاچاق انسان، برگزار گردید.

وزیر عدلیه، راجع به دست آوردها در راستای مبارزه با قاچاق انسان صحبت نموده، گفت: ضرورت بحث بیشتر در باره گزارش سالانه وزارت خارجه امریکا احساس می‌شود. دولت افغانستان در زمینه مبارزه با پدیده قاچاق انسان تلاش‌های زیادی انجام داده است که خوشبختانه نتیجه این تلاش‌ها مثبت می‌باشد. هم‌چنان در راستای جلوگیری از استخدام اطفال در قطعات نظامی توجه خاص شده است. وی هم‌چنان افزود که باید هرچه زودتر گزارش‌های کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان را نهایی ساخته و در یک کنفرانس مطبوعاتی نشر کنیم تا جلو تبلیغات سوء گرفته شود. وزیر عدلیه گفت که در تلاش است تا کمیسیون‌های ولایتی مبارزه با قاچاق انسان بیشتر فعال گردند.

.

وزیر عدلیه با اشاره به کود جزا گفت که در این قانون تلاش‌هایی زیادی صورت گرفت تا کنوانسیون‌های بین‌المللی و تعهدات کشور ما در قبال آنها در نظر گرفته شود تا یک قانون جامع و کامل به بار آید. در این قانون برای جرم قاچاق انسان و قاچاق مهاجران مجازات سنگین در نظر گرفته شده و دولت افغانستان گام‌های مهمی در راستای مبارزه با قاچاق انسان و تدوین قوانین در این راستا، برداشته است.

به گفته‌ی یکی از اعضای این کمیسیون، نیروهای امنیتی وزارت داخله تماماً بایومتریک شده که به این اساس اطفال در میان آنها موجود نیست.

.

در ادامه، نایف ریاضت رییس حقوق بشر وزارت عدلیه و مسؤول سکرتریت کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، راجع به کارکردهای این کمیسیون معلومات داده، تهیه میکانیزم رجعت‌دهی قربانیان قاچاق انسان، برگزاری دو نشست همکاری‌های منطقوی و برگزاری نشست روز جهانی مبارزه با قاچاق انسان را از دست آوردهای این کمیسیون یاد نمود. به گفته وی، برگزاری نشست‌های هماهنگی با کشورهای هم‌سرحد، ارزیابی و تقویت کمیسیون‌های ولایتی، ایجاد خط‌های تلفونی رایگان میان اعضا، برجسته شدن نقش علما در مبارزه با قاچاق انسان و کار روی پیش‌نویس تفاهمنامه با کشورهای هم‌مرز، از جمله فعالیت‌هایی است که در آینده روی آن کار خواهد شد.

.

در این نشست، نمایندگان ادارات عضو کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان، بالای موضوعات ذکر شده بحث نموده و گزارش وزارت خارجه امریکا را مورد بحث و مداقه قرار دادند. ایشان بر خلاف گزارش وزارت خارجه امریکا، دست آوردهای اداره‌های‌شان را در راستای مبارزه با قاچاق انسان برجسته می‌دانند.

 

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS