ملاقات وزیر عدلیه با هیأتی از سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق

waheed
پنجشنبه ۱۴۰۱/۵/۱۳ - ۱۱:۳

شیخ الحدیث مولوی صاحب عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه امارت اسلامی روز چهار‌شنبه، 5 محرم‌الحرام با آقای ریموند میکلرایت، رییس عمومی سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق - افغانستان (IDLO) و هیأت همراه شان، در مقر این وزارت دیدار وگفتگو کرد.

در این دیدار راجع به چگونگی کمک‌ها و همکاری‌های این سازمان با وکلای مدافع و مساعدین حقوقی بحث و گفتگو صورت گرفت.

رییس عمومی سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق از وزارت عدلیه امارت اسلامی به خاطر فراهم‌سازی زمینه فعالیت و توزیع جواز به وکلای مدافع اظهار سپاس و امتنان نمود. وی از وزارت عدلیه خواست که زمینه تشکیل یک اتحادیه برای وکلای مدافع را فراهم نماید تا از طریق آن کمک‌ها در بخش های آموزشی و سایر برنامه‌های مفید برای وکلای مدافع طرح و تطبیق گردد.  

وزیر عدلیه در این نشست راجع به ریاست وکلای مدافع و چگونگی ادغام آن با وزارت عدلیه معلومات داده گفت که وکلای مدافع قبلاً مستقل بودند و در آن فساد زیاد وجود داشت و به همین خاطر همکاران شان به وزارت عدلیه شکایت نموده بودند. وی افزود که این شکایت ها باعث شد تا وزارت عدلیه این موضوع را به کابینه پیشنهاد نماید و کابینه فیصله نمود که وکلای مدافع زیر چتر وزارت عدلیه فعالیت نمایند.

وزیر عدلیه از سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق در بخش مساعدت‌های حقوقی و وکلای مدافع خواهان همکاری گردید.

در این نشست مولوی سید حبیب الحبیب، رییس وکلای مدافع نیز در مورد فعالیت‌های این ریاست معلومات داده گفت که این ریاست هفته دو بار در روزهای شنبه و سه شنبه روند ارزیابی وکلای مدافع را برگزار می‌نماید. وی افزود که این ریاست تا هنوز 9 مرتبه ارزیابی وکلای مدافع را به اتمام رسانده و به 450 وکیل مدافع جواز وکالت توزیع نموده است.

رییس وکلای مدافع همچنان گفت که این ریاست بعد از ختم روند ارزیابی و توزیع جوازها، دوره ستاژ برای وکلای مدافع را نیز برگزار می‌نماید تا از حقوق افراد بی بضاعت به شکل درست آن دفاع صورت گیرد.

در پایان رییس سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق وعده نمود که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، در بخش ستاژ تقنین و سایر بخش‌ها نیز وزارت عدلیه همکاری خواهد نمود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۴۱
Background image

برگزاری نشست اداری ریاست عدلیه ولایت سمنگان

نشست اداری ریاست عدلیه ولایت سمنگان روز چهارشنبه، ۱۷ رمضان به ریاست قاری فراح الدین محمدی، رییس عدلیه ولایت سمنگان و با اشتراک آمرین و کارمندان این ریاست برگزار شد.

در این نشست، رییس. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۱:۵۶
Background image

برگزاری نشستی به منظور انتخاب هیأت مدیره «اتحادیه بنیادهای خیریه» تحت نظر وزارت عدلیه

پروسه انتخابات اتحادیه بنیادهای خیریه به منظور تعیین رییس و هیأت مدیره این اتحادیه طی نشستی تحت نظر ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه در «انستیتوت مسلکی یولرنا» در کابل برگزار شد.

در این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۳
Background image

از تصرفات خودسر در ولسوالی چک میدان وردک جلوگیری شد

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت میدان وردک روز چهارشنبه، ۱۷ رمضان به ولسوالی چک این ولایت رفته و با ولسوال، قوماندان امنیه و دیگر مسوولان این ولسوالی دیدار و گفتگو کرد.

هیأت. . .

BACK TO NEWS