وزیر عدلیه طرح جدید قانون تشکیل و صلاحیت‌های قوه قضاییه را به مجلس نمایندگان معرفی کرد

waheed
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۵۲
.

دکتر عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه کشور روز شنبه، 28 جدی طرح جدید قانون  تشکیل و صلاحیت‌های قوه قضاییه را به ولسی جرگه شورای ملی معرفی کرد.

او هنگام معرفی این طرح گفت که طرح جدید این قانون به منظور جلوگیری از پدیده فساد در دستگاه قضایی ترتیب شده‌است و نیز به هدف مبارزه با فساد، صلاحیت‌های بیشتری به قضات داده‌است.

وزیر عدلیه همچنین گفت که بر اساس این قانون در زمینه انکشاف ساختار قضایی کشور، با در نظر داشت قانون اساسی و مولفه نظام قضایی، گام‌های موثر برداشته خواهد شد.

او افزود که در طرح جدید از اصطلاحات مندرجه، تعریف‌های مشخص‌تر شده و صلاحیت‌ و وظایف رییس ستره محکمه و دیوان‌های آن، به شکل واضح تشریح شده‌است.

دکتر عبدالبصیر انور گفت که این قانون در مورد تقرری‌ها، تبدیلی‌ها، استعفا، حقوق و امتیازات، مصوونیت‌ها و صلاحیت‌های قضات بحث می‌کند.

او اضافه کرد که طرح قانون تشکیل و صلاحیت‌های قوه قضاییه در ۷ فصل و ۸۹ ماده ترتیب شده و تنظیم تشکیل و صلاحیت‌ محاکم، تنظیم امور ذاتی قضات و چگونگی رسیدگی به جرایم قضات از اهداف این قانون است.

گفتنی است که این طرح چندی پیش از سوی کابینه و شورای عالی حاکمیت قانون نیز مورد تایید قرار گرفته بود.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS