هزار جریب زمین در ولایت خوست امارتی تشخیص شد

hayat_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۹ - ۹:۱۹
.

به سلسله اقدامات در راستای جلوگیری از غصب زمین، هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در ولایت خوست از ساحه دشت سیگی این ولایت بازدید کرده و هزار جریب زمین را امارتی تشخیص نمود.

هیأت مذکور به قطعه سبز هدایت داد تا اشخاصی که از این زمین استفاده می‌کنند را حاضر نماید تا ثبت شوند. همچنان به غاصبین مذکور استعلام داده شد تا به آن جواب دهند. در شهر خوست نیز از ساحات مربوط به شاروالی که از سوی مالکین مارکیت‌ها غصب گردیده، بازدید صورت گرفت و مالکین مارکیت‌ها به منظور بررسی موضوع نزد هیأت خواسته شدند

.

از طرفی هم در ولایت فاریاب نخستین نشست هیأت تخنیکی این ولایت برگزار شد و در آن تصمیم اتخاذ شد که ساحات غصب شده و زمین‌های امارتی توسط هیأت با صلاحیت تثبیت و لیست غاصبین تهیه و به مراجع ذیربط ارسال گردد.

1

تیم تخنیکی ایجاد شده از سوی هیأت تخنیکی در ولایت پنجشیر هم به منظور بررسی زمین‌های غصب شده به ولسوالی شتل این ولایت سفر کرد. تیم مذکور با ولسوال شتل دیدار کرده و در مورد فرمان امیرالمؤمنین حفظه‌الله به وی معلومات ارایه نمودند.

1

این هیأت با مالکان هوتل‌ها و دکان‌هایی که در کنار دریا و سرک به صورت غیر قانونی اعمار گردیده دیدار کرده و از آن‌ها خواستار اسناد شرعی و قانونی شد.

علاوه بر این در ولایت قندوز نیز نخستین نشست هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین به ریاست والی این ولایت و به اشتراک رییس و اعضای هیأت مذکور برگزار شد. در این نشست، فرمان امیرالمومنین حفظه الله در مورد جلوگیری از غصب، اهداف و ماده‌های آن تشریح گردید.

والی قندوز بر تطبیق کامل این فرمان تأکید کرده و از هیأت تخنیکی خواست تا در راستای تطبیق آن اقدامات عملی را روی دست گیرند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS