ملاقات وزیر عدلیه با هیأتی از سازمان همکاری اسلامی

waheed
پنجشنبه ۱۴۰۱/۴/۲ - ۱۱:۱۶

شیخ الحدیث مولوی صاحب عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه امارت اسلامی افغانستان روز سه‌شنبه، 22 ذوالقعده با هیأتی متشکل از علمای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به ریاست دکتر کوتوب مصطفی سانو، دبیر کل آکادمی بین‌المللی فقه اسلامی، در مقر این وزارت دیدار وگفتگو کرد.

این هیأت به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی به افغانستان آمده است تا با علما و مقامات امارت اسلامی راجع به موضوعات بسیار مهم از جمله حجاب در دین و آموزش دختران صحبت نمایند.

هیأت مذکور در نخست راجع به سازمان همکاری اسلامی به وزیر عدلیه معلومات داد. همچنین از صلحی که در افغانستان تأمین شده اظهار شادمانی کرده و آرزوی دوام ثبات در این کشور را نمودند.

در این دیدار راجع به تعلیم دختران و رعایت حجاب بحث و گفتگو صورت گرفت. وزیر عدلیه راجع به وضعیت اقتصادی و مشکلات افغانستان معلومات داده و به هیأت علمای اسلامی اطمینان داد که امارت اسلامی افغانستان طرفدار تعلیم دختران در چوکات شریعت اسلامی می‌باشد.

وی گفت که در حال حاضر هم مکاتب و مدارس فعال است اما بنابه مشکلات اقتصادی نمی‌توانیم مکاتب و مدارس جدید و جداگانه برای دختران اعمار نماییم چراکه امریکا سرمایه افغانستان را مسدود کرده و فعالیت‌های بانکی در کشور متوقف است.

وزیر عدلیه تاکید کرد که به اساس مشکلات اقتصادی خیلی از کارها معطل شده‌است. وی افزود که اگر امارت اسلامی افغانستان به رسمیت شناخته شود بسیاری از مشکلات کنونی حل شده و افغانستان در بخش‌های مختلف ترقی خواهد کرد. وی همچنان گفت که برای کشورهای اسلامی هیچ عذری وجود ندارد که امارت اسلامی را به رسمیت نشناسند.

در اخیر هیأت علمای اسلامی به وزیر عدلیه وعده نمود که به دولت شان از صلح و امنیتی در افغانستان تأمین شده اطمینان داده و از آن‌ها خواهد خواست تا با امارت اسلامی روابط دوستانه برقرار نمایند.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۲:۶
Background image

به ۱۶ تن از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات توزیع شد

ریاست امور رهنمای معاملات و عریضه نویسان ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه، روز یکشنبه، ۲۸ صفرالمظفر به تعدادی از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات را توزیع کرد.

در مراسمی که به همین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۴۰
Background image

وزارت عدلیه دفاتر ۵ بنیاد خیریه، اتحادیه و شورا را به دلیل فعالیت غیر قانونی مسدود کرد

هیأت نظارتی ریاست جمعیت‌ها و نهادهای اجتماعی وزارت عدلیه، طی دو ماه گذشته ۳۴ جمعیت شامل بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها را در شهر کابل مورد نظارت و بررسی کرد که در نتیجه آن دفاتر ۵ جمعیت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۱
Background image

رییس عدلیه ننگرهار بر شفافیت در توزیع کمک‌ها از سوی بنیادهای خیریه تاکید کرد

مولوی محمد رییس محمدی، رییس عدلیه ننگرهار طی نشستی با مسوولان شماری از بنیادهای خیریه فعال در این ولایت، بر شفافیت در کار بنیادهای خیریه و کمک‌رسانی به افراد مستحق تاکید کرد.

این نشست. . .

BACK TO NEWS