قانون دسترسی به اطلاعات برای کارکنان 8 اداره دولتی تشریح شد

waheed
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۴ - ۱۰:۱۵
.

وزارت عدلیه پنجمین دور برنامه آموزشی تشریح اسناد تقنینی را برگزار کرد. در این برنامه قانون طی مراحل اسناد تقنینی و قانون دسترسی به اطلاعات به کارکنان بخش‌های حقوقی 8 اداره دولتی تشریح شد.

این برنامه امروز  دوشنبه، 3 قوس از سوی انستیتوت امور قانون‌گذاری و تحقیقات علمی – حقوقی وزارت عدلیه و به همکاری دفتر همکاری‌های انکشافی آلمان (GIZ) برگزار شد و در آن علاوه بر قانون طی مراحل اسناد تقنینی و قانون دسترسی به اطلاعات، معیارهای قابل رعایت برای جلوگیری از تعدیلات متعدد در اسناد تقنینی تشریح شد.

کارکنان بخش‌های حقوقی وزارت امور خارجه، ریاست عمومی امنیت ملی، اکادمی علوم افغانستان، کمیسیون مستقل انتخابات، اداره انرژی هستوی، لوی څارنوالی، وزارت تحصیلات عالی و اداره ارگان‌های محلی در این برنامه شرکت کرده و از آموزش‌های آن مستفید شدند.

رییس عمومی انستیتوت امور قانون‌گذاری و تحقیقات علمی – حقوقی وزارت عدلیه نیز در این برنامه بر رعایت معیارهای قانون‌گذاری که در قانون طی مراحل اسناد تقنینی درج شده، توسط وزارت‌ها و ادارات دولتی تاکید کرد.

تا کنون 5 دور برنامه تشریح اسناد تقنینی برای کارکنان بخش‌های حقوقی ادارات دولتی برگزار شده و قرار است این برنامه برای دیگر وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی نیز برگزار شود.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS