فیصله کمیسیون در مورد حدود ۵۰ دوسیه مربوط به غصب زمین در ۱۸ ولایت کشور

hayat_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ - ۱۱:۰
.

نشست کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده، روز سه شنبه، ۱۸ رجب المرجب به ریاست شیخ الحديث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس این کمیسیون در مقر وزارت عدلیه برگزار شد. در نشست مذکور در مورد بیش از ۱۰۵ هزار جریب زمین شامل حدود ۵۰ دوسیه فیصله‌های لازم صورت گرفت.

در این نشست مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، مولوی محمد اسماعیل غزنوی، معین وزارت سرحدات، اقوام و قبایل، شیخ عبدالصمد حقانی، نماینده ستره محکمه، مولوی احسان الله وثیق، رییس عمومی قضایای امارت و سکرتر این کمیسیون و سایر مسوولان اشتراک نموده بودند. 

در این نشست درباره حدود ۵۰ دوسیه مربوط به غصب زمین در ۱۸ ولایت کشور که بیش از ۱۰۵ هزار جریب زمین را شامل می‌شود بحث شد. بیشتر این زمین‌ها در ولایت‌های جوزجان، ارزگان، غزنی، بلخ، میدان وردک و قندوز موقعیت دارند و کمیسیون در قسمت اکثریت این زمین‌ها که امارتی تثبیت شده فیصله کرد که استرداد شود، اجاره داده شود و یا به ادارات مربوطه آن تسلیم داده شود.

کمیسیون همچنین فیصله کرد که تعدادی از این دوسیه‌ها به محکمه اختصاصی محول شود تا موضوعات آن را بررسی کرده و درباره آن تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

در این نشست همچنین بر بررسی بیشتر چند موضوع از سوی کمیسیون و هیأت‌های تخنیکی ولایتی فیصله صورت گرفت.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۵
Background image

برای بیش از ۱۱۰۰ تن در ۱۰ ولایت آگاهی حقوقی ارایه شد

ریاست مساعدت‌های حقوقی وزارت عدلیه در مرکز و آمریت‌های ولایتی آن در ۹ ولایت دیگر برای ۱۱۵۷ تن برنامه‌های آگاهی‌دهی حقوقی برگزار نموده است.

این برنامه‌‎ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۸. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه و اتحادیه موتر فروشان ولایت نیمروز

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت نیمروز و اتحادیه موتر فروشان این ولایت روز چهارشنبه، ۱۸ محرم الحرام با حضور مولوی عبدالوارث خلیل، رییس عدلیه و مسوولان و نمایندگان اتحادیه مذکور در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۴۷
Background image

بررسی بیش از ۳۰۰ جریب زمین در ولایت جوزجان

بررسی بیش از ۳۰۰ جریب زمین در ولایت جوزجان
نشست هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت جوزجان روز چهارشنبه، ۱۸ محرم الحرام  با حضور رئیس و اعضای این هیأت برگزار شد.
در این نشست هیأت. . .

BACK TO NEWS