فعالیت پوهنتون‌های بین‌المللی در کشور قانونی می‌شود

waheed
شنبه ۱۴۰۰/۳/۲۹ - ۱۰:۲۲
.

کمیته موظف حل مشکلات قانونی فراراه ایجاد و فعالیت پوهنتون‌های بین‌المللی در کشور در جلسه‌ای با اشتراک قانون‌وال عبدالمجید غنی‌زاده، معین مسلکی وزارت عدلیه روی قانونی‌سازی فعالیت این پوهنتون‌ها از طریق تدوین یک سند تقنینی، بحث و گفتگو کردند.

در این جلسه که روز چهارشنبه، 26 جوزا به صورت آنلاین برگزار شد، همزمان عبدالتواب بالاکرزی، معین علمی وزارت تحصیلات عالی، عبدالحبیب ځدران معین مالی وزارت مالیه، معاون ریاست حقوق و معاهدات وزارت امور خارجه و معاون ریاست فرهنگی و اجتماعی ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری نیز شرکت داشتند.

اعضای کمیته روی تدوین سند تقنینی جهت ایجاد پوهنتون‌های بین‌المللی در کشور، شخصیت حقوقی پوهنتون‌های بین‌المللی، موضوعات مالی آنان، ایجاد تسهیلات و تسریع پروسه و نهایی‌سازی تفاهم‌نامه دو جانبه میان افغانستان و کشور ترکیه به خاطر ایجاد پوهنتون مشترک بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در کشور و سایر پوهنتون‌های مشابه بحث و تبادل نظر کردند.

.

معین مسلکی وزارت عدلیه در این نشست گفت که این وزارت به زودی کار روی طرح قانون پوهنتون‌های بین‌المللی را آغاز کرده و پس از تهیه مسوده، آن را با اعضای کمیته و ادارات مرتبط شریک می‌سازد. به گفته او، این قانون به هدف ایجاد تسهیلات لازم برای فعالیت پوهنتون‌های بین‌المللی در افغانستان طرح خواهد شد.

وی از اعضای کمیته خواست تا پس از دریافت مسوده قانون، نظریات شان را درباره آن با وزارت عدلیه شریک کنند تا در طرح گنجانده شده و طرح جهت طی مراحل قانونی به نشست کابینه ارایه شود.

در این نشست همچنین تصمیم اتخاذ شد که تفاهم‌نامه ایجاد پوهنتون مشترک اناثیه افغان ترک زیر نام مولانا جلال‌الدین محمد بلخی به زودی در رابطه به توضیح مصئونیت اجتماعی و معافیت محصولات گمرکی با جانب کشور ترکیه شریک گردد و بعد از توافق غرض تایید به نشست کابینه جمهوری اسلامی افغانستان ارایه شود.

اعضای کمیته درباره چگونگی مسایل مالیاتی پوهنتون‌های بین‌المللی در کشور و ایجاد تسهیلات در این بخش نیز بحث و گفتگو نمودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۴۱
Background image

برگزاری نشست اداری ریاست عدلیه ولایت سمنگان

نشست اداری ریاست عدلیه ولایت سمنگان روز چهارشنبه، ۱۷ رمضان به ریاست قاری فراح الدین محمدی، رییس عدلیه ولایت سمنگان و با اشتراک آمرین و کارمندان این ریاست برگزار شد.

در این نشست، رییس. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۱:۵۶
Background image

برگزاری نشستی به منظور انتخاب هیأت مدیره «اتحادیه بنیادهای خیریه» تحت نظر وزارت عدلیه

پروسه انتخابات اتحادیه بنیادهای خیریه به منظور تعیین رییس و هیأت مدیره این اتحادیه طی نشستی تحت نظر ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه در «انستیتوت مسلکی یولرنا» در کابل برگزار شد.

در این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۳
Background image

از تصرفات خودسر در ولسوالی چک میدان وردک جلوگیری شد

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت میدان وردک روز چهارشنبه، ۱۷ رمضان به ولسوالی چک این ولایت رفته و با ولسوال، قوماندان امنیه و دیگر مسوولان این ولسوالی دیدار و گفتگو کرد.

هیأت. . .

BACK TO NEWS