طی یک ماه گذشته نزدیک به ۴۷ هزار جریب زمین در ولایت جوزجان امارتی تثبیت شده و بیش از ۹۲۴ هزار جریب دیگر تحت بررسی قرار دارد

hayat_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۱/۴ - ۱۴:۵۰
.

نشست هیأت تخنیکی ولایت جوزجان با حضور رییس و اعضای این هیأت برگزار شد و در آن گزارش یک ماهه این هیأت جهت ارسال به کمیسیون مرکزی ترتیب شد.

بر بنیاد این گزارش در جریان یک ماه گذشته ۴۶۹۶۴.۸۱ جریب زمین توسط این هیأت امارتی تثبیت شده و ۹۲۴۹۰۲.۱۴ جریب زمین دیگر در ساحات مختلف این ولایت تحت بررسی این هیأت قرار دارد.

در این نشست همچنان، مکاتیب کمیسیون مرکزی درباره عرایض یک تعداد اشخاص که ادعا دارند، مالچرهای شان غصب شده، مورد بررسی قرار گرفت.

هیأت مذکور مشکلات عارضین را به صورت حضوری شنیده و به سکرتریت این هیأت هدایت داد تا در مورد موضوعات عارضین تحقیق نموده و معلومات بیشتر جمع آوری کند.

.

در همین حال، هیأت تخنیکی ولایت تخار به ولسوالی دشت قلعه این ولایت رفته و ۱۰۰۰۰ جریب زمین تحت دعوای شرکت انکشاف ملی واقع ماورای کوکچه را مورد بررسی قرار داد. هیأت مذکور با بزرگان و مسوولان محلی نیز دیدار کرد.

.

علاوه بر این، هیأت تخنیکی ولایت بغلان به دشت خواجه الوان پلخمری واقع در مسیر بغلان - بلخ رفته و زمین‌های امارتی غصب شده را شناسایی کرد.

زمین‌های این دشت توسط بعضی افراد غصب شده و بالای آن خانه‌ها و فارم‌های مرغ پروری ساخته شده است. هیأت مذکور از غصب این ساحه جلوگیری کرده و از غاصبین آن اسناد و مدارک شرعی و قانونی مطالبه کرد. تیم کادستر نیز از ساحه تحت غصب کروکی اخذ کرد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS