طرح‌های چهار مقرره از سوی کابینه در پرنسیب تصویب شد

waheed
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۰:۴۵
.

دکتر عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه کشور در نشست کابینه که روز شنبه، 28 جدی به‌ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان برگزار شد، طرح‌های پنج مقرره را به جلسه ارایه کرد که از آن جمله، 4 طرح آن در پرنسیب تصویب شد.

وزیر عدلیه کشور در این نشست طرح‌های مقرره، آموزش دوره لیسانس، مقرره تنظیم وظایف وزارت تحصیلات عالی، مقرره کنترول وزن و ابعاد وسایط نقلیه باربری بلند تناژ، مقرره استخدام و تنظیم امور ذاتی مامورین ردیف الف و مقرره اجاره ملکیت‌های شاروالی‌ها را به جلسه ارایه کرد که چهار مورد اول از سوی کابینه در پرنسیب تایید شد.

همچنین در این جلسه وزارت عدلیه موظف شد تا طرح «مقرره اجاره ملکیت‌های شاروالی‌ها» را در کمیته‌ای به اشتراک نهادهای ذیربط تحت نظر سرپرست ریاست عمومی اداره امور ریاست جمهوری بازنگری نموده و آن‌را به جلسات بعدی کابینه ارایه نماید.

.

وزارت عدلیه و وزارت تحصیلات عالی در این جلسه همچنان موظف شدند تا طرح‌های مقرره آموزش دوره لیسانس و مقرره تنظیم وظایف وزارت تحصیلات عالی را در مطابقت با نظریه‌های مطرح شده در جلسه کابینه تصحیح و آن‌را نهایی سازند.

دکتر عبدالبصیر انور در این نشست طرح مقرره کنترل وزن و ابعاد وسایط نقلیه باربری بلند تناژ را  نیز ارایه کرد و کابینه آن را در پرنسیب مورد تصویب قرار داد. وزارت عدلیه موظف شد تا طرح را طبق نظریات اصلاحی اعضای کابینه یک‌بار دیگر در جلسه کمیته قوانین مورد غور قرار داده، پس از ملاحظه رییس جمهوری اسلامی افغانستان آن‌را نهایی سازد.

 طرح مقرره استخدام و تنظیم امور ذاتی مامورین ردیف الف نیز در این نشست از سوی وزیر عدلیه کشور ارایه شد و کابینه طرح متذکره را در پرنسیب تصویب کرد.

.

در این خصوص همچنین وزارت عدلیه موظف شد تا به همکاری کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی، طرح را بعد از اخذ نظریات وزرا و معینان وزارت‌خانه‌ها، با درنظرداشت تذکرات جلسه تصحیح و پس از تصمیم گیری طی جلسه‌ای تحت نظر مقام عالی ریاست جمهوری، آن‌را نهایی سازد.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS