سرپرست عالیقدر وزارت عدلیه با رییس عمومی سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق (IDLO)  دیدار کرد

waheed
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ - ۱۲:۵۷

چهارشنبه، 27 قوس 1400

محترم مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزیر عالیقدر وزارت عدلیه با آقای ریماند مایکلرایت، رییس عمومی سازمان بین‌المللی انکشاف حقوق (IDLO)  و هیأت همراهش در دفتر کار خود دیدار کرد.

در این دیدار آقای مایکلرایت درباره پروژه‌ها و فعالیت‌های سازمان مذکور به صورت مفصل معلومات ارایه کرد و گفت که برای آنان جای خوشحالی است که می‌توانند در فضای آرام به همکاری شان با مردم و حکومت افغانستان ادامه بدهند.

آقای مایکلرایت اضافه کرد که این سازمان می‌خواهد با توجه به شریعت اسلامی و فرهنگ جامعه در راستای حاکمیت قانون کمک کند تا مردم بتوانند به عدالت دسترسی داشته باشند و دعاوی خود را به صورت منظم حل و فصل کنند.

مایکلرایت گفت که آنان می‌خواهند با جامعه مدنی در راستای ارتقای ظرفیت و در بخش رعایت معیارها کمک کند و دیگر نیازهای اصولی آنان را برآورده کند تا جامعه مدنی به حیث یک همکار امارت اسلامی صدای واقعی مردم را بلند کنند که در نتیجه، این کار می‌تواند در به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی موثر و مفید واقع شود.

آقای مایکلرایت درباره انجمن وکلای مدافع گفت که در کشورهای مختلف صدور جواز این انجمن توسط وزارت‌های عدلیه همان کشورها تنظیم می‌شود اما به خاطر این که انجمن مذکور بتواند میان موکلین و محاکمه رابطه موثر ایجاد کند و از معیارهای خوب استفاده کند باید به مستقل بودن آن توجه صورت گیرد.

پس از آن وزیر عدلیه در سخنانش اطمینان داد که وزارت عدلیه به منظور تنظیم امور وکلای مدافع در بخش صدور جواز و موضوعات اداری آن‌ها در چوکات قانون همکاری می‌کند و وکلای مدافع مذکور در تمام دیگر بخش‌ها استقلال دارند و می‌توانند به فعالیت خود بدون کدام نگرانی ادامه بدهند.

وزیر عدلیه خاطرنشان کرد که برای همه جای خرسندی است که با وجود جنگ های طولانی مدت و مشکلات دیگر، امارت اسلامی افغانستان توانسته است امنیت را در سراسر کشور تامین کند و طبق یک عفو شرعی، نه تنها همه مجرمان را عفو کرد، بلکه اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت آنها انجام داد.

وزیر عدلیه همچنین تصریح کرد که امارت اسلامی به حق تحصیل همه مردم به ویژه دختران و زنان متعهد است و پس از رفع مشکلات تخنیکی، دختران می توانند با رعایت موازین اسلامی به تحصیل ادامه دهند.

وی افزود که برخی موارد از طریق رسانه‌ها و دیگر وسایل علیه امارت اسلامی افغانستان به صورت نادرست نشر می‌شود که باید جلو آن گرفته شود و به جای آن واقعیت‌ها باید در سطح جهانی منعکس شوند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که آقای بایدن، رییس جمهور امریکا در تصمیم خود برای مسدود کردن داراییهای مردم افغانستان تجدید نظر کند زیرا چنین کار جفای بزرگی به حق مردم مظلوم است و بر وضعیت اقتصادی مردم تأثیر منفی می‌گذارد.

وزیر عدلیه در پایان به مسئولان سازمان مذکور از هر نوع همکاری در روشنایی شریعت و اصول امارت اسلامی اطمینان داد و خاطرنشان کرد که برای بررسی و اصلاح قوانین، علمای کرام و متخصصان استخدام شده‌اند تا در این زمینه کار کنند و قوانینی را به جامعه معرفی کنند که برای مردم مؤثر و مفید باشد.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۲:۶
Background image

به ۱۶ تن از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات توزیع شد

ریاست امور رهنمای معاملات و عریضه نویسان ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه، روز یکشنبه، ۲۸ صفرالمظفر به تعدادی از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات را توزیع کرد.

در مراسمی که به همین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۴۰
Background image

وزارت عدلیه دفاتر ۵ بنیاد خیریه، اتحادیه و شورا را به دلیل فعالیت غیر قانونی مسدود کرد

هیأت نظارتی ریاست جمعیت‌ها و نهادهای اجتماعی وزارت عدلیه، طی دو ماه گذشته ۳۴ جمعیت شامل بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها را در شهر کابل مورد نظارت و بررسی کرد که در نتیجه آن دفاتر ۵ جمعیت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۱
Background image

رییس عدلیه ننگرهار بر شفافیت در توزیع کمک‌ها از سوی بنیادهای خیریه تاکید کرد

مولوی محمد رییس محمدی، رییس عدلیه ننگرهار طی نشستی با مسوولان شماری از بنیادهای خیریه فعال در این ولایت، بر شفافیت در کار بنیادهای خیریه و کمک‌رسانی به افراد مستحق تاکید کرد.

این نشست. . .

BACK TO NEWS