ده‌ها قضیه حقوقی تحت کار ریاست عدلیه میدان وردک قرار دارد

waheed
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۲ - ۱۲:۴۲

از چهار ماه گذشته ده‌ها قضیه حقوقی و غصب دارایی‌های عامه به ریاست عدلیه میدان وردک مواصلت کرده و تحت کار اداره حقوق و قضایای امارت این ریاست قرار دارد.

این ریاست 39 قطعه عریضه حقوقی شهروندان را دریافت کرده که از جمله 19 عریضه مسایل املاکی، 18 عریضه دیون و 2 قطعه دیگر آن مسایل فامیلی را شامل می‌شود. همچنین این اداره 4 دوسیه املاکی را از ادارات مختلف دریافت کرده و تحت کار گرفته است.

در این مدت از جمله تمامی عرایض حقوقی 9 عریضه آن به ادارات مختلف جهت اجراآت فرستاده شده و 3 عریضه توسط کارشناسان آمریت حقوق حل و فصل شده و میان طرف‌های دعوا مصالحه شده است. در حال حاضر 27 عریضه تحت کار این اداره قرار دارد.

در بخش جلوگیری از غصب دارایی‌های عامه، این ریاست 7 جلد دوسیه را تحت کار قرار داده که بررسی‌‎ها در مورد برخی از آن‌ها تمام شده و طی مراحل بعدی منتظر فعال شدن محاکم است. همچنین 6 مکتوب از ادارات مختلف درباره غضب بیت‌المال به اداره قضایای امارت این ریاست فرستاده شده و تحت کار قرار دارد.

اداره قضایای امارت ولایت میدان وردک در این مدت 4 قطعه عریضه را جهت حفاظت از بیت‌المال و دارایی‌های عامه از مراجع مختلف دریافت کرده و درباره آن بررسی‌های لازم انجام شده است. شماری از افراد متهم به غصب املاک دولتی و دارایی‌های عامه به همکاری ادارات امنیتی جلب شده و در ساحات مذکور تدابیر امنیتی جهت جلوگیری از تصرفات غیر قانونی اتخاذ شده است.

در این مدت از 109 نفر که خواستار اخذ جواز عریضه نویسی بودند در دو دوره امتحان اخذ شده که از جمله 101 نفر کامیاب شده‌اند و طی مراحل اعطای جواز به آن‌ها جریان دارد.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۳:۱۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست‌های عدلیه و فواید عامه ولایت پکتیا

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه و ریاست فواید عامه ولایت پکتیا روز چهارشنبه، ۸ شوال در مقر ریاست فواید عامه برگزار شد.

در این نشست مسوولان ریاست عدلیه ولایت پکتیا در باره سه دوسیه مربوط. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۲۶
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت میدان وردک و تعدادی از بزرگان ولسوالی بهسود

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت میدان وردک و تعدادی از بزرگان قریه سفید دیوار ولسوالی بهسود این ولایت روز چهارشنبه، ۸ شوال در مقر ریاست عدلیه برگزار شد.

در این نشست مطیع الحق عثمان. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۰:۵۰
Background image

برای ۱۹۱ تن در کابل طی یک هفته گذشته آگاهی حقوقی ارایه شده است

ریاست مساعدتهای حقوقی وزارت عدلیه برای ۱۹۱ تن طی یک هفته گذشته در شهر کابل آگاهی حقوقی ارایه نموده است.
ریاست مذکور در جریان این مدت برنامه‌های آگاهی حقوقی را در ۳ ناحیه شهر کابل برگزار. . .

BACK TO NEWS