بررسی برخی ساحات غصب شده در ولایات هرات و پروان

hayat_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۱۱/۹ - ۹:۳۳
.

هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایات هرات و پروان به برخی ساحات در این ولایت رفته و زمین‌های امارتی در این ولایات را تشخیص و تصفیه کردند.

هیأت تخنیکی ولایت هرات به ساحات کاریز میرمنه ولسوالی گذره، اطراف پل مالان و شهرک باغستان‌ها رفته و این ساحات را بررسی کرد.

در ساحه کاریز میرمنه که قبلا توسط هیأت مقام رهبری امارت اسلامی، امارتی تثبیت شده بود، بعضی افراد قسمت های از آن را تصرف‌ و شخم‌زنی کرده‌اند. هیأت تخنیکی افراد مذکور را احضار کرده و برای شان هشدار داد تا از تصرف و تخلفات بیشتر خودداری کنند.

هیأت مذکور همچنان، تراکتورهای افراد مذکور را از ساحه اخراج کرده و به مقامات محلی در زمینه هدایت لازم داد.

با بررسی ساحه اطراف پل مالان و شهرک باغستان‌ها در اطراف دریای هریرود مشخص شد که قسمت‌هایی از حریم دریا مورد غصب قرار گرفته و در آن باغچه‌ها و جاهای تفریحی ساخته شده است.

هیأت مذکور، به اتخاذ تدابیر جدی به منظور جلوگیری از غصب بیشتر و خرید و فروش آن تاکید کرد و از متصرفان کنونی اسناد مطالبه کرد.

.

در همین حال، هیأت تخنیکی ولایت پروان به ساحه خم کلان ولسوالی بگرام رفته و تصفیه قطعه ۱۸۲۷ کادستر را که قبلاً تثبیت شده بود، آغاز کرد.

هیأت از غاصبین این قطعه اسناد مطالبه کرد که آنان هیچ گونه اسناد در دست نداشتند. هیأت همچنان استعلام‌های قیمت‌گذاری را با اهل خبره شریک کرد تا قیمت زمین مشخص شود.

هیأت مذکور همچنین جدول‌های تصفیه را خانه پری کرده و مساحت زمین را مشخص کرد و همچنان اسناد برای تصفیه خانه‌ها و مزارع ۹۲ غاصب را آماده کرده و مساحت آن را معلوم کرد.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۲ - ۱۶:۱
Background image

به ۲۸ تن از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات توزیع شد

ریاست امور رهنمای معاملات و عریضه نویسان ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه، روز یکشنبه، ۱۲ شوال به تعدادی از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات را توزیع کرد. 
در مراسمی که به همین مناسبت. . .

BACK TO NEWS