اعلامیه وزارت عدلیه در رابطه به جلوگیری از حیف و میل کمک‌های خیریه هموطنان توسط اشخاص استفاده جو

hayat_admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۸/۱۵ - ۱۳:۴۹
.

اخیرآ دیده شده است که کمک‌های خیریه هموطنان عزیز از داخل یا خارج کشور به مستحقین، توسط افراد و اشخاص استفاده جو و یا بنیادهای خیریه ای که به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند حیف و میل شده است.

بنا بر این وزارت عدلیه از تمام هموطنان عزیز که در داخل یا خارج از کشور سکونت دارند احترامانه تقاضا می‌کند تا به منظور جلوگیری از حیف و میل کمک‌های خیریه، قبل از ارسال هرنوع کمک به بنیادهای خیریه ابتدا از مسوولان آن جواز رسمی شان را مطالبه نموده و در ضمن از تاریخ اعتبار جواز اطمینان حاصل کنند.

هموطنان می‌توانند در صورت مشکوک بودن جواز بنیاد خیریه از طریق شماره‌های زیر با وزارت عدلیه تماس گرفته و معلومات لازم را از مسوولان این وزارت دریافت کنند.

۰۷۷۰۴۷۵۳۱۹ و ۰۷۹۸۰۰۲۸۲۹

قابل یادآوری است که در جریان سال‌های گذشته چندین مورد حیف و میل کمکها توسط اشخاص استفاده جو که تحت نام بنیاد خیریه و بدون جواز رسمی فعالیت می‌کردند گزارش شده و وزارت عدلیه در این راستا اقدام کرده و جلو فعالیت بسیاری از بنیادهای خیریه غیر قانونی را گرفته است.

این وزارت همچنان متعهد به جلوگیری از فعالیت غیر قانونی اشخاص و افراد تحت نام بنیادهای خیریه بوده و اطمینان می‌دهد که در این راستا از هیچگونه سعی و تلاش دریغ نکند.