وزیر عدلیه با رییس موسسه بین‌المللی صدای جینوا در افغانستان دیدار کرد

waheed
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۹/۱۱ - ۱۵:۷
.

قضاوت‌پوه فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه کشور صبح امروز، سه‌شنبه، 11 قوس خانم کلارا میکالووا، رییس موسسه بین‌المللی صدای جینوا در افغانستان را به حضور پذیرفت.

خانم کلارا میکالووا در این دیدار با ارایه توضیحات درباره فعالیت‌های شان گفت که این موسسه قواعد بین‌المللی جنگ را به گروه‌های مسلح غیر دولتی آموزش می‌دهد.

وی چگونگی ارایه برنامه‌های آموزشی در باره قواعد بین‌المللی جنگ و محافظت از خدمات عامه برای گروه‌های مسلح غیر دولتی را به وزیر عدلیه توضیح داد و گفت این قواعد به رهبری گروه طالبان در دوحه نیز آموزش داده شده تا از سوی فرماندهان شان رعایت شود.

.

به گفته خانم کلارا میکالووا، نرم‌افزاری درباره چگونگی رعایت قواعد بشردوستانه جنگی در جریان جنگ نیز از سوی این موسسه تهیه شده‌است.

او افزود که هدف اساسی فعالیت‌های آن‌ها در افغانستان، ارایه اصول و قواعد بین‌المللی جنگ برای گروه‌های مسلح غیر دولتی، حفاظت از افراد ملکی در جریان جنگ، حفاظت از مراکز و خدمات عامه و ارایه کمک‌های بشردوستانه به افراد ملکی، می‌باشد.

از طرفی هم وزیر عدلیه کشور در این دیدار از توضیحات خانم کلارا میکالووا درباره فعالیت‌های موسسه بین‌المللی صدای جینوا در افغانستان ابراز سپاس کرد. او در عین حال پرسش‌هایی را در زمینه مؤثریت و ضمانت اجرایی برنامه‌های این موسسه مطرح کرد که از سوی رییس این موسسه به‌صورت عمومی پاسخ در باره آن اشاره شد.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۵
Background image

برای بیش از ۱۱۰۰ تن در ۱۰ ولایت آگاهی حقوقی ارایه شد

ریاست مساعدت‌های حقوقی وزارت عدلیه در مرکز و آمریت‌های ولایتی آن در ۹ ولایت دیگر برای ۱۱۵۷ تن برنامه‌های آگاهی‌دهی حقوقی برگزار نموده است.

این برنامه‌‎ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۸. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه و اتحادیه موتر فروشان ولایت نیمروز

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت نیمروز و اتحادیه موتر فروشان این ولایت روز چهارشنبه، ۱۸ محرم الحرام با حضور مولوی عبدالوارث خلیل، رییس عدلیه و مسوولان و نمایندگان اتحادیه مذکور در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۴۷
Background image

بررسی بیش از ۳۰۰ جریب زمین در ولایت جوزجان

بررسی بیش از ۳۰۰ جریب زمین در ولایت جوزجان
نشست هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت جوزجان روز چهارشنبه، ۱۸ محرم الحرام  با حضور رئیس و اعضای این هیأت برگزار شد.
در این نشست هیأت. . .

BACK TO NEWS