سفر هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین به ولایت پکتیا

hakeem_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۳۰ - ۲۰:۲۱
.

هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده به ریاست شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس این کمیسیون، روز یکشنبه، ۱۰ ذوالقعده به منظور بررسی دوسیه‌های مربوط به غصب زمین به ولایت پکتیا سفر کرده و با مقامات و مسوولان محلی این ولایت دیدار و گفتگو نمودند.

در این سفر، مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، مولوی عطاء الله عمری، سرپرست وزارت زراعت و آبیاری، شيخ الحديث مولوی نورالحق انور، رییس عمومی اداره امور، شیخ عبدالصمد حقانی، نماینده ستره محکمه و مولوی احسان الله وثیق، رییس عمومی قضایای امارت و سکرتر این کمیسیون و سایر اعضای این کمیسیون وزیر عدلیه را همراهی می نمودند.

رهبری این کمیسیون نشستی را با معاون والی ولایت پکتیا و سایر مقامات و مسوولان ملکی و نظامی برگزار کرد و در آن درباره جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده امارتی گفتگو صورت گرفت.

شیخ الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس کمیسیون مذکور با اشاره به اتفاق و اتحاد گفت که اگر هیأت تخنیکی در میان خود و با دیگر ادارات هماهنگی  کامل داشته باشد تمام مشکلات حل می‌شود.

همچنان وی افزود، که کار هیأت تخنیکی تثبیت و تشخیص زمین و جمع آوری معلومات مربوط است، و فیصله امارتی بودن و شخصی بودن آن را محکمه اختصاصی اتخاذ می‌نماید.

در این نشست مولوی عطاء الله عمری، سرپرست وزارت زراعت و آبیاری از مردم خواست که در قسمت استرداد زمین های غصب شده با کمیسیون همکاری نمایند.

وی همچنین افزود که قانون اجاره دهی توسط امیر المومنین حفظه الله تعالی تصویب شده و ما آماده هستیم که برای تمام تاجران زمین را به اجاره دهیم.

در این نشست  مولوی حمد الله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن گفت که جلوگیری از غصب زمین  ضرورت مبرم است که در زمینه در گذشته ها هم کارهایی صورت گرفته ولی بنابر بعضی مشکلات به انجام نه رسیده است.

وی همچنین افزود که در جریان استرداد زمین‌های غصب شده با مشکلات زیاد مواجه می شویم و تلاش می‌کنیم این مشکلات حل شود.

مولوی محمد اسماعیل غزنوی، معین وزارت امور سرحدات، اقوام و قبایل برای اشتراک کننده‌گان نشست گفت، خاتمه اشغال در کشور امر لازمی بود و اکنون حفاظت و ساخت آن نیز ضروری است.

وی افزود که کشور ما یک کشور زراعتی است،  که در قسمت آبادی و توسعه آن باید  متحد باشیم قسمیکه در جریان خاتمه دادن به اشغال بودیم.

شیخ الحدیث مولوی نور الحق انور، رییس عمومی اداره امور گفت که در جریان اشغال ۲۰ سال  بیشتر مردم کشور متضرر شده اند و رسیدگی به این ضررها، و مظلومیت‌ها و محرومیت‌ها از جمله اولویت های امارت اسلامی است.

در این نشست شیخ عبدالصمد حقانی، نماینده  ستره محکمه گفت که از ایجاد کميسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین های غصب شده دو سال سپری می‌شود و این کمیسیون وظیفه دارد که زمین های غصب شده را استرداد و از غصب بیشتر جلوگیری نماید.

وی افزود که طی ۴۵ سال گذشته زمین‌های زیاد در کشور غصب شده، تصرفات زیاد صورت گرفته و بیشتر آن به صورت خود سر فروخته شده اند، که در این زمینه به دقت و کار ضرورت است و در این قسمت هدایت امیرالمومنین حفظه الله تعالی نیز این است که مسوولان ولایتی از هیأت تخنیکی حمایت نمایند.

همچنان وی در باره استرداد زمین های غصب شده گفت که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده در مدت کوتاه زمین های زیاد غصب شده را استرداد نموده است.

در این نشست مقامات و مسوولان محلی ولایت پکتیا نیز از همکاری کامل با هیأت تخنیکی این ولایت و کمیسیون جلوگیری از غصب زمین اطمینان دادند.

هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین برخی دوسیه‌های مربوط به غصب زمین و عرایض شماری از باشندگان این ولایت را نیز بررسی کرده و به هیأت تخنیکی این ولایت هدایات لازم سپرد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۵/۶ - ۱۵:۵
Background image

برای بیش از ۱۱۰۰ تن در ۱۰ ولایت آگاهی حقوقی ارایه شد

ریاست مساعدت‌های حقوقی وزارت عدلیه در مرکز و آمریت‌های ولایتی آن در ۹ ولایت دیگر برای ۱۱۵۷ تن برنامه‌های آگاهی‌دهی حقوقی برگزار نموده است.

این برنامه‌‎ها روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۸. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه و اتحادیه موتر فروشان ولایت نیمروز

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت نیمروز و اتحادیه موتر فروشان این ولایت روز چهارشنبه، ۱۸ محرم الحرام با حضور مولوی عبدالوارث خلیل، رییس عدلیه و مسوولان و نمایندگان اتحادیه مذکور در. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۲:۴۷
Background image

بررسی بیش از ۳۰۰ جریب زمین در ولایت جوزجان

بررسی بیش از ۳۰۰ جریب زمین در ولایت جوزجان
نشست هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت جوزجان روز چهارشنبه، ۱۸ محرم الحرام  با حضور رئیس و اعضای این هیأت برگزار شد.
در این نشست هیأت. . .

BACK TO NEWS