پیام جلالتمآب شیخ عبدالحکیم شرعی سرپرست وزیر وزارت عدلیه 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله وحده والصلاة والسلام علی من لانبی بعده، أمابعد!
فأعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم ( ان الله یأمرکم ان تؤدالأمانات الی اهلها و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل الآیة و فی موضع آخر : اعدلوا هو اقرب للتقوی. الآیة) 
وزارت عدلیه بلکه همه ارگانها از نظر محتوی به نو آورِی دقیق وضروری محتاج اند، بخاطریکه در خلال بیست سال گذشته از همه ادارات و ارگانها بحیث مراکز فساد، رشوت و مردم آزاری کار گرفته می شد، همرای مردم معامله عدل و انصاف صورت نمی گرفت، زورگویی و واسطه حاکم بود، حق به حق دار سپرده نمی شد، مال، عزت و ناموس مردم در امان و محفوظ نبود سرمایه ملت غارت می شد. لهذا تعهدات و وعده های که عملي کردن آن ممکن نباشد آنرا مکر، فریب و خیانت با مردم عزیز خود می پندارم، ما اراده راستین داریم، به مردم شریف و خاک خود به اساس مهربانی و تعهد کار میکنیم، میخواهیم بالای خاک خود نظام شرعی را حاکم کنیم، به مردم خود خدمت کنیم، و هدف ما در هر کار رضای الله جل جلاله است، قانون اساسی ما کتاب الله، سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم و در مسائل اجتهادی فقه حنفی است، ما از لحاظ قوانین اسلامی غنی هستیم، و نمی خواهیم به قوانین اقتباس شده از قوانین کشورهای خارجی که مخالف شریعت اسلامی، منافع و مصالح ملی است تمرکز کنیم، به همین اساس ارزیابی قوانین و آوردن اصلاحات کار ضروری است.
وزارت عدلیه در بخش قانون سازی و طی مراحل اسناد تقنینی بحیث ایجاد کننده  همآهنگی میان همه ادارات نظام به طور اخص مسؤولیت دارد، حفاظت ملکیت های عامه و دولتی از تعهدات و مسؤولیت های ما است، عدالت اساس نظام است. و همه پیشرفت ها در کشور به همین اساس به وجود می آید.
وزارت عدلیه متعهد است، که مسؤولیت های مربوط را برای مردم افغانستان به صداقت و ایمان داری کامل انجام دهد، وبه شیوه همه جانبه به مشکلات مردم در روشنی شریعت اسلامی و قانون راه حل را پیدا کند.

با احترام
شیخ عبدالحکیم شرعی
سرپرست وزارت عدلیه