نشست هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت بادغیس برگزار شد

hayat_admin
شنبه ۱۴۰۲/۱/۵ - ۱۱:۲۳
.

نشست هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت بادغیس با حضور رییس و اعضای این هیأت برگزار شد و در آن در مورد جلوگیری از غصب زمین یک سلسله اقدامات صورت گرفت.

در این نشست، موضوع یک تعداد اشخاص در ولسوالی سنگ آتش مورد بررسی قرار گرفت و آنان نیز در جلسه حاضر شدند. اشخاص مذکور پذیرفتند که از سال‌ها به این سو، صدها هزار جریب زمین علفچر عامه واقع در منطقه سنگ آب کلاری را بدون اسناد ملکیت در تصرف خود داشته اند. آنان تعهد کردند که دیگر از این زمین استفاده شخصی نمی‌کنند و نیز مانع استفاده دیگران به عنوان علفچر از آن نمی‌شوند.

در این نشست همچنان، یک تعداد ساکنین ولسوالی آبکمری که متجاوز بر مرعی عامه معرفی شده بودند، به جلسه حاضر شدند تا اسناد ملکیت شان را ارایه کنند اما هیچگونه اسناد ملکیت در دست نداشتند. آنان نیز پذیرفتند که اراضی واقع سرتگاب غالچرخ تیربند سیاتره، شامل ۲۱۰۰ جریب، از جمله علفچر عامه می‌باشد و تعهد کردند که بعد از این هیچ‌گونه تصرف مالکانه در این ساحه نداشته و نیز مانع استفاده دیگران به عنوان علفچر عامه از آن نمی‌شوند.

.

برخی ساکنین قریه ده برنج ولسوالی قادس این ولایت که غاصب و توک شکن معرفی شده بودند، نیز در جلسه حاضر شدند و از آنان اسناد ملکیت مطالبه گردید.  آنان هیچ گونه اسناد شرعی در دست نداشتند و پذیرفتند که بیش از ۵۰ جریب زمین واقع پشته ملمنجی‌ها، مرعی عامه بوده و از طرف آنان توک شکنی شده و به زمین زراعتی تبدیل شده است. اشخاص مذکور تعهد کردند که بعد از این از زمین مذکور استفاده شخصی نمی‌کنند.

هیأت تخنیکی همچنین از قوم رحمان زای ولسوالی مقر درباره اشخاص و افرادی که زمین مرعی عامه را زمین زراعتی تبدیل کرده‌اند، طی استعلام معلومات خواست.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۴:۳۳
Background image

مسدود شدن ۲ دارالوکاله در ولایت پکتیا

هیأت نظارتی آمریت وکلای مدافع رياست عدلیه ولایت پکتیا روز پنجشنبه، ۲۵ صفرالمظفر فعالیت شماری از وکلای مدافع و دارالوکاله‌ها را در شهر گردیز، مرکز این ولایت مورد نظارت و بررسی قرار داد.

. . .
شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۱:۴۴
Background image

بیش از ۳ جریب زمین غصبی درولایت پنجشیر امارتی تثبیت شد

رییس و اعضای هیأت تخنیکی ولایت پنجشیر روز چهارشنبه، ۲۴ صفرالمظفر جهت تثبیت و تشخیص ساحات غصب شده به ولسوالی دره این ولایت سفر نمود.

هیأت مذکور با ولسوال و دیگر مسوولان این ولسوالی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۲:۱۶
Background image

فراغت ۱۰۶ تن از دومین دور برنامه ستاژ وکالت دفاع در وزارت عدلیه

وزارت عدلیه امارت اسلامی، دومین دور ستاژ وکالت دفاع را برای واجدان شرایط اخذ جواز وکالت موفقانه به پایان رسانده و ۱۰۶ تن ستاژر از این دور فارغ گردیدند. این وزارت مراسم فراغت ستاژران. . .

BACK TO NEWS