دستاوردهای سرپرست وزارت عدلیه در سفر به کشور ناروی

waheed
پنجشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۷ - ۱۲:۳۲

یک هیأت بلند رتبه امارت اسلامی افغانستان که ریاست آن را محترم امیرخان متقی، وزیر خارجه بر عهده داشت و شیخ عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه نیز در آن حضور داشت از سوم تا ششم ماه دلو سال 1400 به کشور ناروی سفر کردند.

این سفر که برای وضعیت جاری افغانستان بسیار مهم بود و در آن با نماینده‌های کشورهای بزرگ جهان درباره موضوعات مهم افغانستان صحبت شد، با برخی دستاوردها پایان یافت.

هیأت امارت اسلامی افغانستان در این سفر توانستند که برای جهان درباره روابط خوب و تعامل مشترک با امارت اسلامی اطمینان بدهند و به نگرانی‌های آنان جواب معقول و منطقی بدهند.

سرپرست وزارت عدلیه در یک نشست مشترک در شهر اوسلو، پایتخت ناروی با نماینده ویژه امریکا برای افغانستان، نماینده‌های ویژه قطر، بریتانیا، ناروی، آلمان، ایتالیا، فرانسه و اتحادیه اروپا دیدار کرد و به آنان درباره خط مشی و سیاست امارت اسلامی توضیحات ارایه کرد.

آنها که در ارتباط با نظام امارت اسلامی راجع به موارد مختلف تشویش داشتند و در مورد حقوق بشر، آموزش، کار و حقوق زنان ، نظام همه شمول و سایر موارد اعتراض داشتند، سرپرست وزارت عدلیه در زمینه توضیحات کامل و دلایل قانع کننده ارایه کرد؛ طوری که در بسیاری از موارد آن‌ها به بی جوابی شان اقرار نموده و اطمینان هم حاصل نمودند.

این گونه سفر ها برای آبادی افغانستان و ارتباط با جهان بسیار با ارزش است، به همین خاطر نماینده های امارت اسلامی با آمادگی و مسوولانه اشتراک کرده و دوام اینگونه نشست‌ها را به نفع افغانستان و جهان دانستند.

هیأت مذکور در جریان این سفر با شخصیت‌های افغان هم دیدار کرده و به آنان اطمینان داد که افغانستان خانه مشترک همه است، برای هیچ کس مانع و خطری برای زندگی کردن در افغانستان نیست. هیأت تعهد کرد که امارت اسلامی از جان، مال و عزت آن‌های به حیث یک نظام مسوول حفاظت می‌کند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۴:۳۳
Background image

مسدود شدن ۲ دارالوکاله در ولایت پکتیا

هیأت نظارتی آمریت وکلای مدافع رياست عدلیه ولایت پکتیا روز پنجشنبه، ۲۵ صفرالمظفر فعالیت شماری از وکلای مدافع و دارالوکاله‌ها را در شهر گردیز، مرکز این ولایت مورد نظارت و بررسی قرار داد.

. . .
شنبه ۱۴۰۳/۶/۱۰ - ۱۱:۴۴
Background image

بیش از ۳ جریب زمین غصبی درولایت پنجشیر امارتی تثبیت شد

رییس و اعضای هیأت تخنیکی ولایت پنجشیر روز چهارشنبه، ۲۴ صفرالمظفر جهت تثبیت و تشخیص ساحات غصب شده به ولسوالی دره این ولایت سفر نمود.

هیأت مذکور با ولسوال و دیگر مسوولان این ولسوالی. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۶/۸ - ۱۲:۱۶
Background image

فراغت ۱۰۶ تن از دومین دور برنامه ستاژ وکالت دفاع در وزارت عدلیه

وزارت عدلیه امارت اسلامی، دومین دور ستاژ وکالت دفاع را برای واجدان شرایط اخذ جواز وکالت موفقانه به پایان رسانده و ۱۰۶ تن ستاژر از این دور فارغ گردیدند. این وزارت مراسم فراغت ستاژران. . .

BACK TO NEWS