وزارت عدلیه دفاتر ۵ بنیاد خیریه، اتحادیه و شورا را به دلیل فعالیت غیر قانونی مسدود کرد

barekzai_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۴۰

هیأت نظارتی ریاست جمعیت‌ها و نهادهای اجتماعی وزارت عدلیه، طی دو ماه گذشته ۳۴ جمعیت شامل بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها را در شهر کابل مورد نظارت و بررسی کرد که در نتیجه آن دفاتر ۵ جمعیت مذکور به دلیل فعالیت غیر قانونی مسدود شد.

این بررسی در ماه‌های اسد و سنبله ۱۴۰۳ انجام شد و طی آن فعالیت‌های ۱۸ اتحادیه، ۱۵ بنیاد خیریه و یک شورا مورد نظارت و ارزیابی هیأت مذکور قرار گرفت که از جمله سه بنیاد خیریه، یک اتحادیه و یک شورا به دلیل نداشتن جواز رسمی، تمام شدن اعتبار جواز و برخی تخطی‌های دیگر مسدود گردید.

هیأت به متصدیان اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه مذکور توصیه کرد تا طبق اصول و پالیسی امارت اسلامی افغانستان فعاليت نمایند و همچنان از آنان خواست تا گزارش فعالیت‌های شان را به موقع به ریاست امور جمعیت‌ها و نهادهای اجتماعی ارایه کنند.

هیأت نظارتی ریاست امور جمعیت‌ها و نهادهای اجتماعی وزارت عدلیه به صورت دوامدار از فعالیت اتحادیه‌ها و بنیادهای خیریه بررسی و نظارت می‌کند تا از فعالیت‌های غیرقانونی جلوگیری نماید.

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۲:۶
Background image

به ۱۶ تن از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات توزیع شد

ریاست امور رهنمای معاملات و عریضه نویسان ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه، روز یکشنبه، ۲۸ صفرالمظفر به تعدادی از متقاضیان، جواز فعالیت رهنمای معاملات را توزیع کرد.

در مراسمی که به همین. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۴۰
Background image

وزارت عدلیه دفاتر ۵ بنیاد خیریه، اتحادیه و شورا را به دلیل فعالیت غیر قانونی مسدود کرد

هیأت نظارتی ریاست جمعیت‌ها و نهادهای اجتماعی وزارت عدلیه، طی دو ماه گذشته ۳۴ جمعیت شامل بنیادهای خیریه و اتحادیه‌ها را در شهر کابل مورد نظارت و بررسی کرد که در نتیجه آن دفاتر ۵ جمعیت. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۶/۱۱ - ۱۱:۱
Background image

رییس عدلیه ننگرهار بر شفافیت در توزیع کمک‌ها از سوی بنیادهای خیریه تاکید کرد

مولوی محمد رییس محمدی، رییس عدلیه ننگرهار طی نشستی با مسوولان شماری از بنیادهای خیریه فعال در این ولایت، بر شفافیت در کار بنیادهای خیریه و کمک‌رسانی به افراد مستحق تاکید کرد.

این نشست. . .

BACK TO NEWS