وزیر عدلیه وضعیت آگاهی‌دهی حقوقی را مورد بررسی قرار داد

waheed
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۴/۲۲ - ۱۳:۱۵
.

قانون‌پوه فضل احمد معنوی، وزیر عدلیه کشور در نشستی وضعیت آگاهی‌‌دهی حقوقی به شهروندان را مورد بررسی قرار داد و بر ضرورت تحول در این بخش تاکید کرد.

در این نشست که صبح امروز سه‌شنبه، 22 سرطان برگزار شد، معین امور اجتماعی وزارت عدلیه و شماری از رؤسا و مسوولان بخش‌های مختلف این وزارت حضور داشتند.

وزیر عدلیه تاکید کرد که آگاهی‌دهی حقوقی باید با استفاده از رویکردهای جدید و تحت یک چتر واضح و مسلکی صورت گیرد و نیز فعالیت‌های این بخش متمرکز شود.

.

وی با اشاره به روش کلاسیک کنونی در آگاهی‌دهی حقوقی گفت که آگاهی‌دهی به صورت حضوری به شهروندان با توجه به امکانات و منابع وزارت عدلیه و گستردگی مخاطبان پیام‌های حقوقی، امکان‌پذیر نیست.

آقای معنوی تصریح کرد که تولید پیام‌های آگاهی‌دهی حقوقی بیشتر شود و از طریق کانال‌های مختلف به ویژه رسانه‌ها به مردم رسانیده شود.

او همچنین هدایت داد که در این زمینه یک تیم مرکزی با مدیریت قوی ایجاد شود و مسوولیت آگاهی‌دهی حقوقی را بر عهده گیرد و به صورت منظم از فعالیت‌های خود گزارش دهد. وی بر جلب همکاری موسسات همکار وزارت عدلیه در این زمینه هم تاکید کرد.

.

وزیر عدلیه به موثرسازی فعالیت مرکز مشوره‌دهی تلفنی 188 نیز تاکید کرد و گفت که تلاش شود تا تماس شهروندان به این شماره رایگان شود تا بتوانند مشوره‌های حقوقی این مرکز را دریافت کنند.

فضل احمد معنوی، کمیته‌ای را به ریاست دکتر زکیه عادلی، معین امور اجتماعی وزارت عدلیه توظیف کرد تا در موارد ذکر شده، هرچه سریع اقدامات عملی را روی دست گیرد.

در این نشست معین امور اجتماعی وزارت عدلیه هم با اشاره به ضرورت تجهیزاتی، منابع و زیربنا برای مدرن‌سازی آگاهی‌دهی حقوقی گفت که کمیته به زودی به کار آغاز می‌کند تا با رفع چالش‌ها، وضعیت آگاهی‌دهی حقوقی بهتر شود.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۱۱:۵۳
Background image

برگزاری برنامه اگاهی دهی حقوقی در پرورشگاه ولایت پروان

آمریت مساعدت‌های حقوقی ریاست عدلیه ولایت پروان روز چهارشنبه، ۸ شوال برنامه آگاهی دهی حقوقی را برای استادان و شاگردان پرورشگاه این ولایت برگزار کرد. 
در این برنامه صد تن از استادان و. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۳:۱۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست‌های عدلیه و فواید عامه ولایت پکتیا

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه و ریاست فواید عامه ولایت پکتیا روز چهارشنبه، ۸ شوال در مقر ریاست فواید عامه برگزار شد.

در این نشست مسوولان ریاست عدلیه ولایت پکتیا در باره سه دوسیه مربوط. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ - ۱۱:۲۶
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت میدان وردک و تعدادی از بزرگان ولسوالی بهسود

نشست هماهنگی میان ریاست عدلیه ولایت میدان وردک و تعدادی از بزرگان قریه سفید دیوار ولسوالی بهسود این ولایت روز چهارشنبه، ۸ شوال در مقر ریاست عدلیه برگزار شد.

در این نشست مطیع الحق عثمان. . .

BACK TO NEWS