برگزاری سیمینار کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌‎ و استرداد زمین‌های غصب‌شده در ولایت بلخ

hayat_admin
چهارشنبه ۱۴۰۱/۹/۹ - ۱۵:۲۵
.

کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ و استرداد زمین‌های غصب‌شده روز چهارشنبه، ۶ جمادی الاول سیمینار یک روزه را به منظور تشریح مقرره و لایحه این کمیسیون و فرمان امیرالمؤمنین حفظه الله در مورد جلوگیری از غصب زمین، برگزار کرد.

در این سیمینار که در ولایت بلخ برگزار شد، شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس این کمیسیون، اعضای کمیسیون مذکور و رؤسای ادارات ۹ ولایت سمت شمال که عضویت هیأت‌های تخنیکی این کمیسیون در این ولایات را دارند، اشتراک نموده بودند. 

1

در این سیمینار، در مورد مقرره و لایحه کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ و استرداد زمین‌های غصب‌شده و سایر موضوعات مربوط به رؤسای ادارات ولایات معلومات مفصل ارایه گردید.

سرپرست وزارت عدلیه طی سخنرانی‌اش اعضای کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ و استرداد زمین‌های غصب‌شده را معرفی نموده و راجع به مقرره و لایحه کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ و استرداد زمین‌های غصب‌شده و فرمان امیرالمؤمنین حفظه الله در این مورد و فیصله های کمیسیون مذکور به اشتراک کنندگان معلومات داد.

2

در این سیمینار سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و سرپرست لوی سارنوالی نیز اشتراک کرده و صحبت نمودند. آن‌ها از هیأت‌های تخنیکی ولایات خواستند که جهت جلوگیری از غصب زمین‌های دولتی نقش فعال داشته و در راستای تطبیق کامل مقرره و لایحه کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و فرمان امیرالمؤمنین حفظه الله، تلاش نمایند.

در این سیمینار، اشتراک کنندگان متوجه مسوولیتهایشان شده و به آنها هدایات لازم سپرده شد تا در راستای جلوگیری از غصب زمین اقدامات لازم و اساسی را روی دست گیرند.

قابل ذکر است که مقرره کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین های غصب شده در ۴ فصل و ۲۱ ماده ترتیب شده و از طرف عالیقدر امیرالمؤمنین حفظه الله توشیح گردیده است.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۵:۵۸
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران

نشست کمیته مشترک وزارت‌های عدلیه و صنعت و تجارت و اتاق پیشه وران که به منظور حل مشکلات اتاق مذکور توظیف شده بود، در مقر وزارت عدلیه برگزار شد.

این نشست روز دوشنبه، ۱۳ شوال به ریاست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۵۷
Background image

طی یک و نیم سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون جریب زمین امارتی در سراسر کشور استرداد شده است

مولوی احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها در سیمینار آموزشی برای هیأت‌های تخنیکی ولایتی این کمیسیون گفت که از آغاز فعالیت کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها تا کنون بیش از. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۳ - ۱۹:۴۲
Background image

برگزاری نشست هماهنگی میان وزارت عدلیه و شاروالی کابل

نشست هماهنگی وزارت عدلیه با نمایندگان شاروالی کابل به رهبری حافظ عبدالصمد عمری، رییس عمومی انسجام وزارت عدلیه و با اشتراک سایر مسوولان این ریاست برگزار شد.  
در این نشست که روز یکشنبه،. . .

BACK TO NEWS