اشتراک دکتر عبدالبصیر انور وزیر عدلیه کشور در پنجاه‌وهشتمین نشست سازمان مشورتی حقوقی آسیا - افریقا

waheed
دوشنبه ۱۳۹۸/۸/۱۳ - ۱۴:۵۴
.

جلالتمآب دکتر عبدالبصیر انور، وزیر عدلیه جمهوری اسلامی افغانستان در پنجاه‌وهشتمین نشست سازمان مشورتی حقوقی آسیا - افریقا موسوم به (AALCO) شرکت کرد.

وزیر عدلیه در این نشست که در کشور تانزانیا برگزار شده بود، پیرامون تقویت تجارت جهانی، همکاری های عدلی و قضایی میان کشورها، تقویت قوانین و فراهم‌آوری زمینه تطبیق کنوانسیون‌هایی که افغانستان به آن پیوسته است، صحبت کرد.

وزیر عدلیه کشور، طی‌مراحل و نشر 23 سند تقنینی مربوط به سازمان تجارت جهانی را بخشی از تعهدات افغانستان در تطبیق مواد کنوانسیون‌های جهانی خواند. او افزود که گام‌های موثر دیگری هم در این اواخر برداشته شده‌‌است.

.

وزیر عدلیه در این نشست گفت که افغانستان به تاریخ 7 اگست سال 2019، کنوانسیون سنگاپور در پیوند به حل و فصل منازعات تجارت جهانی را امضا کرده‌‌است. وی افزود که این کنوانسیون می‌تواند نقش مهم در ارتباط تجارتی میان کشورهای عضو ایجاد ‌کند و عملی نمودن مواد آن زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تقویت در روابط تجارتی میان کشورهای عضو را گسترش خواهد داد.

وزیر عدلیه در این نشست، تروریزم جهانی را بزرگ‌ترین چالش در برابر منافع همه کشورها عنوان کرده و افزود که این پدیده، جرایم متعدد فرامرزی از جمله پول‌شویی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرایم سازمان‌یافته را نیز افزایش می‌دهد.

او هم‌چنان افزود که افغانستان بیش‌تر از هر کشور دیگری قربانی پدیده تروریزم بوده‌است.
در کنار این، وزیر عدلیه، اعتمادسازی را در خصوص شگوفایی و ثبات اقتصادی جهانی بسیار مهم عنوان کرده و اضافه کرد که افغانستان برای جلب اعتماد مردم و سایر نهادها، برخی از قوانین مهم مانند قانون مبارزه علیه فساد اداری، قانون دسترسی به اطلاعات و قانون حمایت از اطلاع دهنده‌گان جرایم فساد اداری را نیز تصویب و نشر نموده‌است.

سازمان حقوقی مشورتی آسیا - افریقا یک سازمان دولتی بین‌المللی است که به‌عنوان هیأت مشاوره برای ابهام‌های موجود در قوانین بین‌المللی برای کشورهای عضو این سازمان عمل می‌کند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۲:۴۱
Background image

برگزاری نشست اداری ریاست عدلیه ولایت سمنگان

نشست اداری ریاست عدلیه ولایت سمنگان روز چهارشنبه، ۱۷ رمضان به ریاست قاری فراح الدین محمدی، رییس عدلیه ولایت سمنگان و با اشتراک آمرین و کارمندان این ریاست برگزار شد.

در این نشست، رییس. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۱:۵۶
Background image

برگزاری نشستی به منظور انتخاب هیأت مدیره «اتحادیه بنیادهای خیریه» تحت نظر وزارت عدلیه

پروسه انتخابات اتحادیه بنیادهای خیریه به منظور تعیین رییس و هیأت مدیره این اتحادیه طی نشستی تحت نظر ریاست عمومی انسجام وزارت عدلیه در «انستیتوت مسلکی یولرنا» در کابل برگزار شد.

در این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۳:۳
Background image

از تصرفات خودسر در ولسوالی چک میدان وردک جلوگیری شد

هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت میدان وردک روز چهارشنبه، ۱۷ رمضان به ولسوالی چک این ولایت رفته و با ولسوال، قوماندان امنیه و دیگر مسوولان این ولسوالی دیدار و گفتگو کرد.

هیأت. . .

BACK TO NEWS